beyourown

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2017

Otrohet

Av beyourown - 31 oktober 2017 12:51

Jag personligen skulle aldrig kunna göra någon partner så illa genom att vara intim med någon annan. 

Men tyvärr har jag en bästa vän som inte riktigt har samma värderingar angående förhållande som man kanske "bör" ha.

Men hon har varit med sin kille i flera år och vad jag vet så har detta med otrohet kommit de senaste åren. För mig är de en varningssignal på att något är fel i förhållandet, jag kan ha fel.

Men för drygt 3 år sedan så var hon intim med en äldre kille som hon tydligen känt hela livet och alltid hade velat ha, denna killen hade nyligen blivit singel efter ett långt och seriöst förhållande. Då såg hon väl antagligen chansen till att "ta" de hon så länge velat ha. 

Jag hade mina aningar, men man kanske inte riktigt vill tro att sin bästa vän betee sig så, både mot sig själv och gör illa någon annan på detta sätt. Men jag ställde frågan och hon förnekade. 

Ett tag gick och jag frågade igen, hon förnekade, sedan hade de gått en månad och då så frågade jag ännu en gång och hon förnekade. Men de hon inte visste va att jag ser på henne att hon ljuger för mig, alla gånger jag frågat henne ljög hon. Jag vet själv inte varför jag frågade henne när de gjorde så ont i mig för att hon ljög mig rakt upp i ansiktet och att hon hade såna värderingar om saker och ting och inte respekterar sin kropp mer än så. Sanningen kom fram och helvetet brakade sönder.

Hennes kille fick se sexsmsen som min kompis och denna killen hade skrivit. 

Men på något vänster förlät hennes kille henne, men inte litade på henne.

 

Den stormen blåste sakta men säkert bort och året efter började en ny drama scen. 

Hon började umgås med en trevlig tjej ifrån gymnasiet, som jag även började umgås med idag. Denna tjej ifrån gymnasiet började träffa en kille som var något äldre än henne själv. Efter några månader bröt de upp för att de inte funkade. 

Bara ett tag efter dessa två har brytit upp börjar min bästa vän träffa honom. Hon har berättat för mig sedan innan att hon har träffat honom för väldig massa år sedan, under tonårstiden och redan då tyckte han var snygg och idag var ännu snyggare. 

Hon flirtade med honom och han flirtade med henne. Samtidigt som hennes kille sitter i andra sidan soffan och inte förstår någonting utav de som håller på att hända.

Min bästa vän åker hem till honom och oplanerat sover över. Hon ringer mig nästa dag och berättar att hon "råkade" somna hemma hos honom. 

Att hon hade duschat hemma hos honom och sen lagt sig i sängen och sedan kommer hon inte ihåg mer. Jag köper inte hennes förklaring, eftersom att hon ljög för mig året innan om den andra killen. 

Allt eftersom kommer de fram vad hon och hennes väns ex hållt på med och hon berättar även att hon skulle kunna lämna sin nuvarande kille för hans skull, tills denna killen säger att min bästa vän var ett misstag. Ett misstag pga att hon var vän med hans ex. 

 

Hon håller än idag och skriver med andra killar och ge småpikar på flirtande sätt till killarna som hon skriver till. För drygt en månad sen kommer hon på sin kille att han skrivit med en tjej, allmänt. Han träffar henne och bara vill prata om hur han känner och kanske få råd från en tjej hur han ska hantera hela situationen med sin tjej. 
Men han försökte även göra hennes svartsjuk och hämnas. Även att han inte 100% vet vad hon hållt på med, är han inte så pass dum att han inte fattar att de inte är något som har hänt efter den första killen. 

Men han stannar kvar för att han har ingen annan, utan min bästa vän. 

Men återigen så fick min vän reda på att hennes kille träffat denna tjej och då sätter sig som offer, börja stor gråta och får ångest. 

Tyvärr så kunde jag inte trösta henne, för hon har satt sig i den situationen och jag har sagt till henne så många gånger att hon ska tänka på att byta roller på henne själv och sin kille, hade hon då tyckt de var okej att han hållt på så som hon gör än idag, svar NEJ..! 

Lik förbaskat håller hon på att skriver med andra killar och så fort man kommentera henne om att de hon gör är fel. "Men han är en kompis som jag känt länge".. Jag har varit närvarande i hennes liv i snart 7 år och hon har aldrig nämnt namn på någon utav de killar hon skriver med idag.

Jag kommer aldrig förstå hennes tänk, men "elakt" nog så kommer jag tyvärr inte ta emot henne när allt rasar för hon har skapat detta kaos själv och få stå för sina konsekvenser på egen hand.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beyourown - 14 juni 2018 10:22

HJÄLP! Jag börjar få rå panik! Jag blir 23 om 2 månader och varit i ett förhållande nu i 6 år, denna månaden. Tankar kring barn och förlovning börja komma allt oftare och oftare. Förlovning är väl inte de stora beskymret, men känner att de ka...

Av beyourown - 21 april 2018 07:02

Min telefon ringde igår eftermiddag/tidig kväll.  De va mamma som ringde. Jag hörde att hon var ledsen och kunde knappt berätta de som hänt.  Frågade vad de va och fick svars att min mormor gått bort, väldigt hastigt.  Ingen förvarning, min mam...

Av beyourown - 18 april 2018 20:53

Hej igen allesammans! Nu va de ett bra tag sen jag uppdaterade här på sidan.  Men.. men jag har min förklaring, som jag tänkte dela med mig av till den som är intresserad. Detta kommer handla om en väldigt nära vän som jag döper här till Stina.  ...

Av beyourown - 19 februari 2018 18:25

Sitter ensam här hemma i min lägenhet med musik på lite högre. Med mina två katter och väntar på att min pojkvän ska sluta jobbet.  Min pojkvän sen snart 6 år tillbaka.  Jag älskar honom verkligen och har svårt att tänka min vardag utan honom, äv...

Av beyourown - 29 november 2017 08:13

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.  Men detta inlägg kommer handla om mig och mina två närmsta vänner.  Kommer byta ut deras namn, för de är lättare att förklara när man säger namnen, istället för "min kompis och sen min andra kompis".. Jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards