beyourown

Direktlänk till inlägg 29 november 2017

Drama på hög nivå

Av beyourown - 29 november 2017 08:13

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. 

Men detta inlägg kommer handla om mig och mina två närmsta vänner. 

Kommer byta ut deras namn, för de är lättare att förklara när man säger namnen, istället för "min kompis och sen min andra kompis".. Jag tror ni fattar hur jag menar.

 

Allt kaos började förra fredagen. 

Jag, Emma och några fler vänner drog ut och bowlade i fredags kväll och det var hur kul som helst. Sen hörde min andra kompis Annie av sig.

Hon verkade bli små sur för att jag och Emma va och hon inte blev tillfrågad att följa med.

Sen har de varit lite upp och ner mellan Annie och Emma sedan tidigare, för enligt Annie så pratar Emma väldigt mycket om Annie när Annie inte är närvarande, asså Emma pratar om Annie, hittar inte på någonting (no bullshit). Emma ha pratat med mig om Annie och då ha de varit mer om vad de ha pratat om och om de nu har bråkat. 

Och detta tycker inte Annie om, men de "roliga" i detta är att Annie pratar om Emma till mig. Så hon gör precis samma sak som hon säger att hon inte tycker om att Emma gör mot henne. 

 

Men i alla fall, jag får skiten från Annie angående att Emma ha pratat om Annie när Annie inte är närvarande och Annies irritation/ilska går ut över mig och jag får anklagelse som inte ens har med situationen och göra. Säger att hon slutat äta för att hon tycker att allt detta är jobbigt och säger de på sånt sätt till mig som att de skulle vara mitt fel.

 

De enda jag har gjort i denna historien är att säga ifrån mot Annie när hon går på mig med anklagelser och tjafsar med mig. Egentligen har jag inte med detta tjafs och göra, men Annie tar detta med mig ändå, istället för att prata med Emma som nu pratar om Annie. 

 

Jag och Annie har varit bästa vänner sedan 1 i gymnasiet och pratat varje dag och umgåtts mycket. 

Men vet inte riktigt varit vår vänskap är påväg, för detta tjafs är andra bråket på kort tid och de ha varit mycket tjafs om ingenting ifrån Annies sida.. Tycker att allt detta är på dagisnivå, eller ah, så man höll på med i låg/mellanstadiet i skolan. 

Jag och Emma ska väl kunna umgås med varandra utan Annie, utan att de ska bli problem och tjafs? Sen att Annie bli arg för att Emma snackar om henne till mig, men hon gör likadant själv till mig. 

Allt detta är barnsligt och omorget och de ska tilläggas att Annie är äldst utav oss tre. 

Jag hoppas bara att vi lägger tjafset åt sidan och försöker bli vänner igen. För detta är absurt..  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beyourown - 14 juni 2018 10:22

HJÄLP! Jag börjar få rå panik! Jag blir 23 om 2 månader och varit i ett förhållande nu i 6 år, denna månaden. Tankar kring barn och förlovning börja komma allt oftare och oftare. Förlovning är väl inte de stora beskymret, men känner att de ka...

Av beyourown - 21 april 2018 07:02

Min telefon ringde igår eftermiddag/tidig kväll.  De va mamma som ringde. Jag hörde att hon var ledsen och kunde knappt berätta de som hänt.  Frågade vad de va och fick svars att min mormor gått bort, väldigt hastigt.  Ingen förvarning, min mam...

Av beyourown - 18 april 2018 20:53

Hej igen allesammans! Nu va de ett bra tag sen jag uppdaterade här på sidan.  Men.. men jag har min förklaring, som jag tänkte dela med mig av till den som är intresserad. Detta kommer handla om en väldigt nära vän som jag döper här till Stina.  ...

Av beyourown - 19 februari 2018 18:25

Sitter ensam här hemma i min lägenhet med musik på lite högre. Med mina två katter och väntar på att min pojkvän ska sluta jobbet.  Min pojkvän sen snart 6 år tillbaka.  Jag älskar honom verkligen och har svårt att tänka min vardag utan honom, äv...

Av beyourown - 23 november 2017 10:24

Jag har aldrig blivit mobbad under min skolgång, inget öppet så jag har sätt eller hört något i alla fall. Men om jag säger såhär, jag har inte alltid haft de lätt ändå. Nu tänker inte jag sitta här och tycka synd om mig själv, för de finns tyvärr ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards